Jaka jest cena prowadzenia e-sklepu?

Każdego roku powstaje coraz więcej firm, a wśród nich rosnącą popularnością cieszą się sklepy internetowe. Faktem jest, że nie ma potrzeby zakładania własnej działalności gospodarczej do założenia e-sklepu, jednakże jeśli chcemy sprzedawać, należy zgłosić ten fakt do odpowiednich instytucji. Jaka jest więc cena prowadzenia sklepu internetowego? Kiedy trzeba założyć firmę?

Zacznijmy od początku

Osoby, które decydują się na prowadzenie sprzedaży w sposób ciągły i zorganizowany, są zobowiązani do zarejestrowania swojej działalności. Jako, że sprzedaż internetowa ma taki charakter, a do tego podatnik jest nastawiony na zysk, konieczne staje się zarejestrowanie działalności gospodarczej. Na szczęście samo zarejestrowanie firmy nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Wpis do CEIDG jest bezpłatny. Podobnie jest z resztą z rejestracją do VAT. W przypadku nowych przedsiębiorców możliwe jest skorzystanie z preferencyjnych składek ZUS przez pierwsze dwa lata prowadzenia działalności. Tak więc samo założenie sklepu internetowego nie jest kosztowne, jednak jej utrzymanie wiąże się z comiesięcznymi opłatami na ZUS w wysokości ok. 500 zł.

Jaki jest koszt prowadzenia sklepu online?

Inaczej ma się sprawa w przypadku prowadzenia e-sklepu, co może kosztować mniej lub więcej. Przedsiębiorca musi przygotować się nie tylko na bieżące wydatki, ale także na opłaty administracyjne i skarbowe. Chodzi tutaj o opłaty rejestracyjne, podatki, opłaty notarialne, sądowe i opłaty za udzielenie pełnomocnictwa. Jeśli chodzi zaś o prowadzenie działalności, to konieczne staje się poniesienie kosztów związanych z funkcjonowaniem biura, ubezpieczeniem, firmą kurierską, księgowością i pracownikami. Ich wysokość może oczywiście się różnić. Nie każdy zatrudnia pracowników, posiada magazyn czy też wynajmuje lokal. W przypadku sklepu internetowego dochodzą jeszcze koszty związane ze zwrotem towarów, reklamacjami, zniszczeniami i prowizjami.

W sumie koszty miesięczne sklepu sklepu online mogą wynosić od dwóch do nawet siedmiu tysięcy złotych. Największe wydatki przypadają oczywiście na start i dotyczą one m.in. zakupu sprzętu, wyposażenia biura czy wynajmu lokalu. Samo stworzenie e-sklepu od podstaw jest kosztowne i czasochłonne. Wydatki na szczęście w tym przypadku można zredukować do minimum, decydując się na gotowy sklep internetowy na abonament.

Koszt sklepu internetowego

Sam koszt sklepu internetowego nie jest duży. Zakładając, że wybieramy opcję abonamentową – sklep internetowy będzie nas kosztował 100-300 zł miesięcznie. Jest to zaledwie wysokość abonamentu komórkowego i znacznie niższa cena niż comiesięczne składki na ZUS. Na taki sklep internetowy może pozwolić sobie każdy.

Dodaj komentarz